Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εξετάσεις Τετραμήνων: Βάζει τις τελευταίες πινελιές στην πρόταση της η Αθηνά

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 08.05.2023

Εξετάσεις Τετραμήνων: Βάζει τις τελευταίες πινελιές στην πρόταση της η Αθηνά

Ολοκλήρωσε τις επαφές με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές

Άκουσε και κατέγραψε εισηγήσεις και ανησυχίες αναφορικά με τις εξετάσεις Τετραμήνων η υπουργός Παιδείας. Η Αθηνά Μιχαηλίδου πραγματοποίησε το προηγούμενο διάστημα συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους οργανωμένους γονείς αλλά και τους μαθητές, θέλοντας να ακούσει τις θέσεις τους για τις εξετάσεις Τετραμήνων.

Άπαντες στο υπουργείο εργάζονται πυρετωδώς ούτως ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα σε σχέση με την πρόταση για τα Τετράμηνα και το τι θα ισχύει από την νέα σχολική χρονιά.

Όπως πληροφορείται η OffsiteNews, η πρόταση του υπουργείου είναι σχεδόν έτοιμη και μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές. 

Μέσα Μαΐου η πρόταση αναμένεται να κατατεθεί στο Υπουργικό για έγκριση και ακολούθως θα οδηγηθεί στην Βουλή και την επιτροπή Παιδείας για έγκριση.

Τι θα προνοεί η πρόταση

Η εξέταση Ιανουαρίου οδεύει προς κατάργηση και θα παραμείνει μόνο η εξέταση Μαΐου με την ύλη όλης της χρονιάς, αλλά μειωμένη. Η Αθηνά Μιχαηλίδου και οι συνεργάτες της, εξετάζουν την βαρύτητα της γραπτής εξέτασης του δεύτερου τετραμήνου της σχολικής χρονιάς και κατά πόσο αυτή θα είναι 40% όπως ίσχυε φέτος -προτού γίνουν οι αλλαγές-.

Στόχος του υπουργείου, όπως λέχθηκε πολλάκις, είναι να υπάρχει ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή και της μαθήτριας.

Θα γίνεται επιμόρφωση των Καθηγητών

Δεδομένου ότι η εξέταση Ιανουαρίου δεν θα υπάρχει, οι μαθητές θα πρέπει να αξιολογηθούν από την Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα η οποία την δεδομένη στιγμή, αποτελεί το 60% της βαθμολογίας κάθε τετράμηνο. 

Στην Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα περιλαμβάνονται οι εξής μορφές αξιολόγησης:

1/ Συμμετοχή του/της μαθητή/μαθήτριας στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος.

2/ Κατ’ οίκον εργασία: είναι θετικά συνδεδεμένη µε τη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών. Αφορά ποιοτικές δραστηριότητες που δεν πρέπει να υπερφορτώνουν το πρόγραμμα και την προσπάθεια του/της μαθητή/μαθήτριας εκτός τάξης.

3/ Γραπτές προειδοποιημένες ασκήσεις στην τάξη (για τα εξεταζόμενα μαθήματα) ή μικρή γραπτή προειδοποιημένη άσκηση στην τάξη (για τα μη εξεταζόμενα μαθήματα).

4/ Ατομική ή ομαδική δημιουργική εργασία μελέτης (project) που προετοιμάζεται κατόπιν ανάθεσης και με την καθοδήγηση του/της διδάσκοντος/ουσας καθηγητή/τριας.

5/ Δραστηριότητες διάκρισης, εκτός αίθουσας διδασκαλίας, που σχετίζονται με συγκεκριμένο μάθημα ή/και με ευρύτερη κοινωνική/εθελοντική/πολιτιστική προσφορά.

Η νέα πρόταση για τις εξετάσεις Τετραμήνων, θα περιλαμβάνει και την διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς για τις μορφές αξιολόγησης. 

Δηλαδή οι καθηγητές θα κληθούν να παρακολουθήσουν κάποια προγράμματα, ούτως ώστε να αξιολογούν σωστά τους μαθητές στην Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα, αφού δεν θα διεξάγεται η εξέταση Ιανουαρίου και ο βαθμός του κάθε μαθητή θα προκύπτει από τα διαγωνίσματα, τα projects και την συμμετοχή στην τάξη.

Home